BİZ KİMİZ?

 

 

Ajans İstanbul İletişim; İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi bünyesinde, “halkla ilişkiler” ve “reklamcılık” adı altında 2 ana kolda faaliyet gösteren ve çalışmalarını, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekanlığı’na bağlı olarak sürdüren bir öğrenci uygulama ajansıdır. Ajans İstanbul İletişim, “kısmi zamanlı” (kadrolu) ve “gönüllü” öğrencilerden oluşan ekibiyle Türkiye Halkla İlişkiler Derneği Meslek İlkeleri’ne ve İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği’nin Medya Şeffaflık Taahhütnamesi’ne uygun faaliyet gösteriyor.

Ajans İstanbul İletişim’in amacı; öğrencilerin aldığı teorik bilgiler ile profesyonel hayatta karşılaşacakları durumlar arasında temas noktalarını ayırt edebilmelerini sağlamak;  öğrencilerin, profesyonel iletişim mesleğinin hassas noktalarını bizzat uygulamalar içinde yer alarak öğrenmelerine olanak tanımaktır.

Öğrencilere, profesyonel ajanslarda veya kurumsal iletişim birimlerinde, kısa zamanda adapte olarak çalışmaya başlamalarına olanak tanıyacak deneyimi kazandırmak amaçlanıyor.

Ajans bünyesinde çalışan tüm öğrenciler, “Yükseköğretim Kurumları Kısmi Zamanlı Öğrenci Çalıştırma Usul ve Esasları” metninin içerdiği usul ve düzenlemelere uymakla yükümlüdür. Öğrenciler, bu metninin içerdiği usul ve düzenlemelere uygun sorumlulukları alıyor ve haklardan yararlanıyor.

Ajans İstanbul İletişim, İstanbul Üniversitesi (İÜ) İletişim Fakültesi’nin yönetimi, öğretim elemanları ve öğrencilerinin etkinliklerini tasarlayıp organize ediyor. Uygulamalarda aktif görev alıyor. Ajans kapsamındaki öğrenciler, hazırladıkları projelerle, ulusal ve uluslararası öğrenci yarışmalarına katılıyor. Öğrencilere, halkla ilişkiler ve reklam alanlarındaki uygulamalarda stratejinin tasarlanması ve düşünsel altyapının oluşturulması üzerine çalışmalar ve uygulamalar yaptırılıyor, öğrencilerin bu uygulamaları yapmaları sağlanıyor.

Ajans kapsamında görevli öğrenciler, dışarıdan hiçbir profesyonel destek almadan afişten bloga, web sitesi içeriğinin oluşturulması ve güncellenmesinden bannerlara, tüm etkinlik ve iletişim yönetimi süreçlerine kadar tüm işleri bizzat kendileri yapıyor.

 

FAALİYET ALANLARI:

 

Fakülte çatısı altında, medya, iletişim, pazarlama ve sanat dünyamızın önemli isimleriyle gerçekleştirilen konferans ve seminerlerin organizasyonu

 

Ajansın dijital medya iletişiminin (Facebook, Instagram ve Twitter sayfalarının) yönetimi, geliştirilmesi ve optimizasyonu

 

Ajans kadrosuna ve arzu eden tüm öğrencilere yönelik reklam, halkla ilişkiler, stratejik iletişim, kampanya tasarımı eğitimleri

 

Öğrencilere yönelik yarışmalara hazırlık sürecinin yürütülmesi, öğrenci projelerinin hazırlanması ve sürecin yönetimi

 

Ajans çalışanlarının metin yazımıyla ilgili bilgi birikimlerinin geliştirilmesine yönelik çalışmalar

 

Ajans çalışanların mesleki İngilizce düzeylerinin yükseltilmesine yönelik, mesleki çeviri ve dilbilgisi çalışmaları

 

İletişim Fakültesi çatısı altında düzenlenen projelere süreç yönetimi ve iletişim fikri açısından destek verilmesi

 

Halkla ilişkiler, reklam ve iletişimin tüm alanlarına yönelik teorik çalışmalar ve okumalar

 

Konjonktür değerlendirmesi ve gelecek gündemin tartışıldığı çalışanlarla periyodik toplantılar